RSS-linkki
Kokousasiat:https://dynastyjulkaisu.rautjarvi.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://dynastyjulkaisu.rautjarvi.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Kunnanhallitus
Pöytäkirja 18.11.2024/Pykälä 205
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Hallinto- ja talouspalveluiden henkilöstö 2025
Kh 18.11.2024 § 205
18/01.01.03/2024
Valmistelija Heli Janhunen, hallintojohtaja
p. 040 3540 292, heli.janhunen@rautjarvi.fi
Kunnanhallituksen alaisessa hallinto- ja talouspalvelut tulosyksikössä työskentelee
- 1 tietohallintosihteeri
- 1 taloussihteeri
- 1 laskentasihteeri, osa-aikainen 50 %
- 1 hallintosihteeri
- 3 palvelusihteeriä, joista yksi määräaikainen 15.12.2024 asti.
Vuoden 2025 henkilöstösuunnitelmassa on esitetty henkilöstöresurssissa luopumista osa-aikaisesta laskentasihteeristä ja määräaikaisen palvelusihteerin siirtämisen laskentasihteeriksi.
Hyvinvointisihteerin haussa ei löytynyt sopivaa henkilöä toimeen nimetyn äitiysvapaan sijaiseksi. Tästä syystä hallintosihteeri siirtyy työnkiertona tekemään hyvinvointisihteerin tehtävää ainakin 31.9.2025 asti. Osa-aikainen laskentasihteeri siirtyy tekemään osittain hallintosihteerin tehtävää. Tällä järjestelyllä hallinto- ja talouspalveluista vähenee yksi sihteeri.
Hallintosihteerin tehtävät jaetaan pääosin henkilöstösihteerin, laskentasihteerin ja hallintojohtajan kesken. Vielä jakamattomien tehtävien hoitaminen sovitaan hallintotiimin kesken.
Taloushallinnon tehtävien hoitaminen on tilanteessa, jossa laskentasihteerin tehtävänkuvasta on jouduttu vähentämään tehtäviä hänen siirryttyään tekemään 50 % työaikaa. Taloushallinnon osaamisen turvaaminen kunnassa on tulevien vuosien haaste.
Palvelusihteerin tehtävää määräaikaisena hoitanut on tehnyt osittain laskentasihteerin tehtävää, osallistunut selvitysten tekemiseen kunnanjohtajalle sekä avustanut hallintojohtajaa. Jatkossa hallintojohtajan tehtävään siirtyy osa hallintosihteerin tehtävistä, joten esimerkiksi talousraportoinnin siirtäminen palvelusihteerin hoidettavaksi helpottaisi hallintojohtajan työkuormaa.
Kiinteistöstrategian mukaiset toimenpiteet tulevat vaikuttamaan koko hallinto- ja talouspalveluiden henkilöstön toimenkuviin. Kiinteistöjen yhtiöittäminen vähentää sekä osto- että myyntilaskujen määrää, joka taas vapauttaa henkilöstöresurssia muihin tehtäviin. Ennen kuin varsinaiset vaikutukset tiedetään ei pysyviä ratkaisuja voida tehdä.
Esittelijä Hallintojohtaja Janhunen Heli
Päätösehdotus Kunnanhallitus myöntää täyttöluvan määräaikaisen palvelusihteerin palkkaamiseen ajalle 1.1. - 31.9.2025.
Päätös Hyväksyttiin päätösehdotuksen mukaisesti.
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |